reklama

Odstup svetelných rokov

Občas mám pocit, že život musí byť čosi viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Väčšinou ma to chytá, keď sa pozerám na hviezdy.

Nedokážem dostatočne dobre popísať ten pocit, ale myslím,že ho musíme mať všetci ľudia podobný. Úplne vidím Pytagora alebo svojhosuseda, ako stoja so zaklonenou hlavou a rozžiarenými očami.

Taký ten pocit, keď človek leží na tráve niekde v horách,kde je najbližšie osvetlenie pouličná lampa 30km ďaleko a cíti život. A nekonečno.A zmysel. Vždy mám pocit, že úplne cítim kadiaľ mi tečie krv v tele a akosa kyslík dostáva do každej bunky.

A aké je to všetko nádherné a tajomné a krásne.Skoro vždy sa rozplačem a je mi pritom hrozne osudovo. Úplne cítimtie povestné nitky osudu, ako ma šteklia a obtáčajú sa mi okolo členkov a prepletajúsa medzi svalmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A trochu sa bojím, čo bude, ale je to taký tenpríjemný strach. Možno skôr očakávanie.

A viem, že som hrozne malá uprostred toho všetkého,veľkej lúky, obrovských kopcov medzi všetkými tými hviezdami, na ktoré sa dívams odstupom svetelných rokov...

Ktovie, čo je teraz s nimi.

Som malá, ale cítim, že žijem. To sa nestáva až takčasto.

Aj dnes sa tak cítim.

Vôbec nechápem prečo.

Nevidím jedinú hviezdu.

V veľkom meste hviezdy nevidieť. Nebo je oranžové,akoby dakde horelo. Vždy sa trochu zľaknem. Na to som si strašne dlho nemohlazvyknúť. A asi si ani nikdy nezvyknem. Asi ani nechcem.

Ale vidím svetlá. Hrozne ďaleko. Až dakde na horizonte. A pritom,keď sa pozriem na mapu, je to iba Trója a medzitým tmavá Stromovka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemôžem sa prestať pozerať na tie svetlá. A cítim pulza každý nádych.

A neviem, čo s tým.

Vydať sa tam?

Alebo si len uvedomiť, kde som.

V kuchyni. Na štvrtom poschodí. V Bubenči. V Prahe.V Čechách. V Európe. Na Zemi. V Slnečnej sústave. Vo vesmíre.

Som hrozne malá. Ale žijem.

A idem sa prejsť, aj keď mám horúčku. Ten pocit sa pravdepodobne tak skoro nezopakuje.

mariana večeríková

mariana večeríková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tak v krátkosti - mariana, teší ma Zoznam autorových rubrík:  mojeNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu